13 sierpnia 2012

Sun(ny)day

Zapach wody, zielony w cieniu, złoty w słońcu,
W bezwietrzu sennym ledwo miesza się, kołysze,
Gdy z łąk koniki polne w sierpniowym gorącu
Tysiącem srebrnych nożyc szybko strzygą ciszę.*





Wczorajszy wieczór był jednym z najmilej spędzonych odkąd przyjechaliśmy tutaj. Od dawna nie miałam swojego ulubionego miejsca, w którym czułabym się tak dobrze, i które w pewien sposób przenosiłoby mnie do zupełnie innej krainy;)
Odkryte, niestety, dopiero zupełnie niedawno, przez przypadek, gdy szukaliśmy nowej spacerowej trasy. Prowadzi do niego leśna ścieżka otoczona wysokimi sosnami i połaciami wrzosu:)














Zdjęcia zrobione za pomocą Instagramu.
(Wciągam się bardzo powoli;) )


Udanego tygodnia!:)
O.




*Fragment wiersza L. Staffa "Wysokie drzewa"

42 komentarze:

  1. Boze kochany co to a miejsce jest magiczne????????????Gdzie Wy mieszkacie skoro to piekno przez przypadek, niedawno dopiero?????
    I taka woda tam doskonala... A niebo tak jakos wyzej, dalej...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julitto:)))) mieszkamy faktycznie w niesamowitym miejscu i na każdym właściwie kroku można spotkać zapierające dech w piersiach widoki ale to miejsce jest wyjątkowo cudowne:)
      Woda w Norwegii jest wszędzie taka czysta! Tu w każdym jeziorze bez względu na miejsce jest tak przejrzyście:) I niebo też jakieś inne nad tymi górami;)

      Obiecuję, że następnym razem pokażę zdjęcia całej zatoczki bo wczoraj byłam zbyt zachwycona słońcem i blaskiem wody:)

      serdeczności:))

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. :)))
      My wczoraj to robiliśmy;) Sierpień jest tu zazwyczaj cieplejszy niż lipiec:)

      Usuń
  3. magiczne:)
    PS ja już przekroczyłam 1000 wrzuconych zdjęć na instagramie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mi wydawało się, że kilkanaście zdjęć wrzuconych wczoraj to już szaleństwo;)) Ja chyba na razie się jeszcze troszkę hamuję;)))
      Zobaczymy:) Może jestem jednak zbyt krytyczna co do zdjęć nawet telefonicznych?;)

      Usuń
  4. pięknie i jaka przejrzystość wody...można wypatrywać rusałek ;) albo wodników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jo widzę, że mamy to samo w głowie;))
      Ta woda jest niesamowita (bo ja się panicznie boję glonów i głębi) a tu tak płytko i czysto:))

      Usuń
  5. O ja, pieknie.

    Mania instagramowa;) Podoba mi sie! Pewnie i u mnie wkrotce sie zacznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))
      Pewnie by do niej nie doszło gdyby nie prezent od W. na naszą rocznicę;))

      Usuń
  6. Anonimowy13.8.12

    ale pieknie!

    zapraszam po wyroznienie http://lookobjectively.blogspot.de/2012/08/zostalam-anuszke-oznaczona-wyroznieniem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Schokola!

      Usuń
    2. Anonimowy15.8.12

      cala przyjemnosc po mojej stronie:*

      Usuń
  7. niesamowite,jak kilka "kroków od domu" można odkryć coś pasującego do Nas w każdym calu,gdzie czujemy się bezpiecznie i błogo.chyba każdy powinien znaleźć na swej drodze podobny azyl.do ukojenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie!
      Do póki go nie mamy, nawet nie wiemy co straciliśmy:)

      Usuń
  8. Uwielbiam tak odosobnione, troche samotne miejsca jak te :)
    Przepraszam, ze pytam, ale czy zgadlam? Kanada czy Norwegia?
    Gdziekolwiek to jest zycze wielu takich przepieknych miejsc do odkrywania...przez przypadek i nie tylko :) Milego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Latte zgadłaś, to Norwegia:) W takich miejscach można zapomnieć o wszystkim;)
      Dziękuję i wzajemnie!:))

      Usuń
    2. Tak czysto i pieknie moze byc tylko w Norwegii :) ... Lub w Kanadzie :)

      Usuń
  9. Wow, gdzie takie krajobrazy można spotkać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź już padła :)

      Pięknie i nastrojowo.

      Usuń
    2. Tak, jak już pisałam to Norwegia:)
      Dziękuję Agato:))

      pozdrawiam Was serdecznie:)

      Usuń
  10. Znam takie chwile i tez mam takie miejsca...choć zdecydowanie, żadne do tej pory nie równa sie tym widokom...jestem zakochana!! Olliveto, zyjesz w raju:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;)))) Ja sama się do siebie uśmiecham na myśl o tym miejscu. Jakoś tak magicznie tam jest.
      Raj...gdyby tak jeszcze można teleportować Bliskich;) Chyba zbyt kurczowo trzymam się Polski...

      Usuń
    2. Znam to uczucie :) Po 7 latach lekko przechodzi i troszke sie mniej cierpi. Czy to pociesza? Nie wiem. Dalabym wiele by moja Maminka siedzila zaraz obok mnie. Ehhhh Trzymaj sie mocno!

      Usuń
    3. To prawda...ostatnio bardzo duzo nad tym myslę, ciężko, coraz cieżej żyje sie zdala od Bliskich.

      Usuń
    4. Mi chyba jest tym trudniej, że tak na prawdę przyjechaliśmy tu tylko na 1 rok. Potem decyzja - słuszna zresztą- zostajemy na drugi...Teraz gdy będziemy mieć dziecko naturalnym i logicznym wyborem jest zostanie na kolejny rok...To nie mój pierwszy raz gdy mieszkam za granicą i gdy musiałam podjąć decyzję o powrocie. I szczerze mówiąc nigdy nie pomyślałabym, że to akurat w Norwegii spędzę najwięcej czasu! Ale wiem, że to nie moje miejsce na ziemi więc chcę wrócić.

      Usuń
  11. Anonimowy14.8.12

    Cisza i spokój bije z tych zdjęć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że udało mi się choć trochę przekazać nastrój:)

      Usuń
  12. cudowna woda, taka krystaliczna. Piękne miejsce ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woda krystaliczna i lodowata:) Obok, w przylegającej zatoczce kąpała się jednak pewna para:))

      Usuń
    2. Pamiętam kiedyś lato na Bornholmie, miejscowi też się kąpali ;), przekonując nas że lato w tym roku piękne i ciepłe :D

      Usuń
  13. ha! Ja też się wciągnęłam w Instagram :-)
    A miejsce przecudne. Woda taka przejrzysta. Cudo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cudo:))
      Zimna jak ch... Co oczywiście nie przeszkadza tubylcom, zarówno małym jak i dużym, w zażywaniu kąpieli;)))

      Usuń
    2. hahahaha tutaj tez zimna jak ch... Co za kraje sobie wybralysmy Olliveta? :)Przepiekne ... tylko na zdjeciach?

      Usuń
    3. ;)))))))))Na to wygląda!

      Usuń
  14. Przecudne zdjęcia przecudnego miejsca.
    Oj, wybrałabym się tam na spacer...

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że w takim miejscu niezmącony spokój przyrody może zasiać spokój również w duszy. Przydałoby mi się czasami zbłądzić w takie miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki właśnie wpływ ma na mnie to miejsce:)

      Usuń
  16. zachwycające zdjęcia, trudno się oderwać od monitora. aż chce się tam być.

    OdpowiedzUsuń
  17. those are amazing, I like a lot!!!!

    OdpowiedzUsuń