6 października 2011

Regionalnie

Gaustatoppen - 1883 m n.p.m. czyli góra Gausta (nie mam pojęcia czy jest polski odpowiednik) niedaleko miejscowości Rjukan w północno-wschodnim Telemarku to najwyższa góra tego regionu, z której szczytu w słoneczny dzień można zobaczyć 1/6 Norwegii! Wejście na nią zajmuje około dwóch godzin i na samej górze znajduje się stuletnia chata serwująca między innymi kawę i gofry. Cała okolica warta jest zwiedzenia w szczególności dla miłośników pieszych wędrówek. Norwegowie starają się aby wszystkie szlaki były tworzone z jak najmniejszą ingerencją człowieka by jak najlepiej móc odczuwać przyrodę, z którą obcujemy.
Nasz wypad okazał się być bardzo spontaniczny przez co nie byliśmy odpowiednio przygotowani na warunki pogodowe i temperaturę panującą w jej okolicy;) Nie mieliśmy zamiaru wchodzić razem z rodzicami na jej szczyt, chcieliśmy jednak podelektować się widokami oraz popiknikować, niestety deszcz skutecznie nam to uniemożliwił..

Zdjęcia są poddane edycji jedynie na poziomie konwersji plików RAW.














Wkrótce zdjęcia z zachodniej granicy Telemarku.
Miłego wieczoru!

4 komentarze:

  1. Uwielbiam takie miejsca i tego typu piesze wedrowki. Doktorant juz mniej ale poszedlby ze mna;)
    Piekne miejsce! I ta tecza probujaca sie przebic przez geste chmury.
    Milego wieczoru dla Was!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję Agnieszko:) Ja też lubię takie krainy:) Mój W. też zrobiłby to tylko dla mnie;)) Choć pewnie bez kompromisów z mojej strony by się nie obyło;))
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. zdjęcia zapierają dech w piersi! Nawet sobie nie próbuję wyobrazić co się czuje będąc tam, na miejscu!
    przepięknie!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. magdaleno - dziękuję bardzo za miły komentarz:)co do widoków - ja później żyję tymi wrażeniami kilka następnych dni:) A na miejscu próbuję wchłonąć najwięcej jak się tylko da:)

    OdpowiedzUsuń